Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
What was/is the meaning of independent publications in countries with a totalitarian regimes?
Demovičová, Barbora ; Čumlivski,, Jan (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Is it important that a graphic designer/art student expresses their opinion on the society and world around them through their work? How can a graphic designer influence social situation, the community in which they live, or other events? What is the role of civic protest and activism? What is the relationship between art and politics? What is the political power of the art? Researching the role of political art, independent publishing, civic actions and comparing the public protests in the past with protests today lead to creating a self-published independent publication reflecting current issues in Slovakia. Focus on Slovak society came after the murder of investigative journalist Ján Kuciak and his fiancée Martina Kušnírová resulting in a wave of public protests and formation of new government of Slovak Republic. This publication is mix of hope for change, idealism, and later scepticism and frustration. This publication is comprised of author’s personal texts and interviews with different persons working in various fields, for example with investigative journalist Marek Vagovič, sociologist and one of the leaders of Velvet Revolution Fedor Gál, publisher and owner of samizdat library Libri Prohibiti Jiří Gruntorád, or Slovak artists Peter Kalmus and Miroslav Cipár.
Mikrokosmy: fenomén Zinu a jeho uplatnění ve výtvarné výchově
Nováková, Barbora ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Bakalářská práce se pokusí objasnit fenomén zinu a najít jeho uplatnění ve výtvarné výchově. Ziny jsou zde představeny jako komunikační a tvůrčí prostředky. Jedná se o nekomerční nízkonákladové publikace, které obvykle vznikají uvnitř zájmové skupiny nebo subkultury. Teoretická část se bude zabývat vznikem média zinu, jeho různými charakteristikami a významy a zaměří se na současné přístupy k němu. Bude zkoumat možné přínosy média zinu v pedagogice a uvede návrhy, jak zin integrovat do výuky, konkrétně do výtvarné výchovy, s ohledem na rámcové vzdělávací programy a zkušenosti pedagogů. V praktické části bude představen proces tvorby kolektivního zinu, kdy bude oslovena mladá generace tvůrců za účelem vytvoření ucelené série ilustrací a designu. Zin vznikne v digitální i tištěné podobě. KLÍČOVÁ SLOVA zin, časopis, média, výtvarná výchova, mediální výchova, nezávislé publikování, nekomerční publikování, design
Tištěné nezávislé magazíny v post-digitální době
Teplý, Ondřej ; Hroch, Miloš (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Diplomová práce Tištěné nezávislé magazíny v post-digitální době se snaží vyzkoumat, co stojí za motivací šéfredaktorů/uměleckých ředitelů tvořit ve střední Evropě tištěný magazín a současně jakým způsobem jsou tyto magazíny ovlivněny post-digitálními trendy. Využívá k tomu kvalitativní metodu zakotvené teorie vystavěnou na datech z polostrukturovaných rozhovorů. V rámci praktického výzkumu došlo k oslovení devíti autorů z Rakouska, Německa, Polska, České republiky, Slovenska a Maďarska. Z celkového počtu oslovených se podařilo získat data od sedmi z nich. V teoretické části se práce zabývá historií nezávislého tisku z hlediska technologických změn na poli tisku a samotným definováním pojmu tištěný nezávislý magazín. Hlavním přínosem práce je mapování středoevropské nezávislé časopisecké scény, která doposud nebyla v žádné akademické práci podrobněji zkoumána. Text dává tuto scénu do celosvětového kontextu s tím, že poukazuje na určitá specifika, která jsou spojená s regionem střední Evropy.
Tištěné nezávislé magazíny v post-digitální době
Teplý, Ondřej ; Hroch, Miloš (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Diplomová práce Tištěné nezávislé magazíny v post-digitální době se snaží vyzkoumat, co stojí za motivací šéfredaktorů/uměleckých ředitelů tvořit ve střední Evropě tištěný magazín a současně jakým způsobem jsou tyto magazíny ovlivněny post-digitálními trendy. Využívá k tomu kvalitativní metodu zakotvené teorie vystavěnou na datech z polostrukturovaných rozhovorů. V rámci praktického výzkumu došlo k oslovení devíti autorů z Rakouska, Německa, Polska, České republiky, Slovenska a Maďarska. Z celkového počtu oslovených se podařilo získat data od sedmi z nich. V teoretické části se práce zabývá historií nezávislého tisku z hlediska technologických změn na poli tisku a samotným definováním pojmu tištěný nezávislý magazín. Hlavním přínosem práce je mapování středoevropské nezávislé časopisecké scény, která doposud nebyla v žádné akademické práci podrobněji zkoumána. Text dává tuto scénu do celosvětového kontextu s tím, že poukazuje na určitá specifika, která jsou spojená s regionem střední Evropy.
What was/is the meaning of independent publications in countries with a totalitarian regimes?
Demovičová, Barbora ; Čumlivski,, Jan (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Is it important that a graphic designer/art student expresses their opinion on the society and world around them through their work? How can a graphic designer influence social situation, the community in which they live, or other events? What is the role of civic protest and activism? What is the relationship between art and politics? What is the political power of the art? Researching the role of political art, independent publishing, civic actions and comparing the public protests in the past with protests today lead to creating a self-published independent publication reflecting current issues in Slovakia. Focus on Slovak society came after the murder of investigative journalist Ján Kuciak and his fiancée Martina Kušnírová resulting in a wave of public protests and formation of new government of Slovak Republic. This publication is mix of hope for change, idealism, and later scepticism and frustration. This publication is comprised of author’s personal texts and interviews with different persons working in various fields, for example with investigative journalist Marek Vagovič, sociologist and one of the leaders of Velvet Revolution Fedor Gál, publisher and owner of samizdat library Libri Prohibiti Jiří Gruntorád, or Slovak artists Peter Kalmus and Miroslav Cipár.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.